Slash - Apocalyptic Love

Toegevoegd op donderdag 24 mei 2012, 11:12
Laatste update dinsdag 3 juli 2012, 16:19

Slash - Apocalyptic Love

Guns N' Roses, Velvet Revolver, Slash's Snakepit en sinds 2008 als soloartiest; stilzitten is niks voor meestergitarist Saul Hudson, beter bekend als Slash. In 2010 kwam zijn eerste soloalbum Slash uit, waarbij aan de gastmuzikanten geen einde leek te komen. Op het onlangs verschenen Apocalyptic Love kiest hij voor een andere aanpak. De zangpartijen worden ditmaal in zijn geheel door Alter Bridge's Miles Kennedy onder handen genomen, terwijl The Conspirators voor de instrumentale invulling zorgt.

Vanaf het openingsnummer en tevens titeltrack zal het herkenbare geluid van Slash de honger van de fans stillen. Uptempo hardrock 'n roll, waar vanzelfsprekend overmatige ruimte voor de gitaarsolo's de boventoon voert. De ene na de andere sterke riff en groovy lick worden -aangevuld met Kennedy's typerende vocalen- uit de 'spreekwoordelijke' hoge hoed getoverd.

Er zit na wat luisterbeurten nog geen nieuwe Sweet Child O' Mine of Paradise City tussen, maar vooral bij tracks Standing in the Sun en Hard & Fast wordt nogmaals duidelijk hoe bepalend de gitarist voor het geluid van zijn vorige werkgevers is geweest. Overige uitblinkers zijn het door Eric Valentine gecomponeerde stuk No More Heroes en het avontuurlijke, 6 minuten durende Anastasia.

Het is met vlagen een zwaarder album dan zijn voorganger, waarbij 15 nummers met Miles Kennedy op de zang soms iets te eentonig overkomt. Dit is slechts een miniscuul puntje van kritiek, want als je niet zomaar één favoriete nummer kan kiezen kan je concluderen dan Apocalyptic Love wederom een meer dan prima plaat is geworden. Zoals 't van Slash verwacht mag worden.