Teenage Bottlerocket - Freak Out!

Toegevoegd op dinsdag 10 juli 2012, 01:17
Laatste update dinsdag 10 juli 2012, 01:18
Geschreven door Gregory

Teenage Bottlerocket - Freak Out!

Teenage Bottlerocket lijkt zowat het alternatief te gaan worden voor mijn standaard 5 koppen koffie per dag. Deze energieke band kenmerkt zich vooral, op zijn Kiss complex na dan, door een kleine energie explosie in je hoofd te veroorzaken bij elk nummer dat je beluisterd. Het is geen toeval dat dit talentvol zootje ergens in 2009 gecontacteerd werd door niemand minder dan Fat “Burkett” Mike himself van, jawel, Fat Wreck Chords.

Na een tour met o.m. NOFX en the Descendents doken deze Pop/Nerd/Skate-Punkers de studio in voor de opvolger van "They Came From The Shadows". Een lelijke roze cover met het gebruikelijke logo opgekwakt aangevuld met de bijna door Britney Spears geïnspireerde titel Freak Out!, deden niet vermoeden dat dit album iets rauwer uit de persen zou komen dan zijn voorgangers. Je zou bijna gaan vrezen dat deze tieners, gevangen in het lichaam van dertigers, zelfs een beetje aan het opgroeien zijn.

Begrijp mij niet verkeerd. Teenage Bottlerocket trekt zijn kenmerkende, catchy Pop Punk stijl gewoon door in dit album. Dit doet het echter allemaal wel met een beetje meer scherpte in de rifs. Nummers als Headbanger, In The Pit en Who Killed Sensei? doen een beetje denken aan een "Bigger Than Kiss" of  "Skate Or Die" op speed. Een welkome evolutie die deze band mogelijk naar het volgende niveau zal tillen.

Wie hiervoor nog nooit een Teenage Bottlerocket album heeft vastgehad heeft nu alvast weer een uitstekend excuus voor een bezoek aan zijn favoriete betere platenzaak. Een meer dan degelijk vijfde album voor de Wyoming boys. De fans die kicken op nummers met inhoudsloze lyrics, in het bijzonder dan nog over Topgun of zombie comics, zullen deze Freak Out! voorlopig zelfs zien als een kandidaat voor Punk album van het jaar. Pas op Pennywise en Bouncing Souls, Teenage Bottlerocket just came from their shadows!

Check dit album!