Exile Parade - Hit the Zoo

Toegevoegd op vrijdag 17 februari 2012, 10:46
Laatste update vrijdag 17 februari 2012, 10:46

Exile Parade - Hit the Zoo

Dankzij de groeiende populariteit van sociale media wordt het voor veel bands gemakkelijker om een groot publiek te bereiken. Desondanks blijft het toch een krachtoer als je een land als China al aan je voeten hebt liggen terwijl je debuut album, bij wijze van spreken, de winkelrekken nog niet heeft gehaald. Je kunt wel zeggen dat de nog prille carrière van UK rockers Exile Parade, alvast een bliksem start genomen heeft.

Europese kweekvijver van talent bij uitstek zijnde, heeft het Verenigd Koninkrijk al enkele muzikale grootheden voortgebracht die je niet anders kan als bewonderen. Maar inspiratiebron bij uitstek voor deze jonge veulens is niks minder dan britrock monument Oasis. Het moest dan ook een jongensdroom geweest zijn die in vervulling ging toen ze vernamen dat o.m. Owen Moris, van datzelfde Oasis, het album zou helpen producen.

Het resultaat dat volgde uit deze samenwerking mag er wel zijn. De jongens hebben bij het eren van helden als Oasis en Primal Scream het toch niet nagelaten om een vrij unieke sound te creëren. De link naar de specifieke zangstijl van Liam Gallagher is vrij snel terug te vinden in nummers als “Fire Walk with me” en “Hello Blue” terwijl in knallers als “If I’m not famous” en”Movie Maker” vlagen van Kasabian en zelfs The Stereophonics te herkennen zijn. Voor elk wat wils dus bij het alvast veelbelovend debuut van de band.

Britrock op zijn best is het nog net niet helemaal, wel zeker een band met veel potentie naar de toekomst toe. Benieuwd of deze jongens hun plaatsje kunnen veroveren in het toch wel heroplevend rock and roll milieu. Als je ze live aan het werk wilt zien zul je nog eventjes moeten wachten, het album is wel nu al reeds verkrijgbaar.

Review door Gergory Lambrechts