Your Demise - The Golden Age

Toegevoegd op vrijdag 16 maart 2012, 15:17
Laatste update vrijdag 16 maart 2012, 15:17

Your Demise - The Golden Age

Drie jaar na het vertrek van vocalist George Noble staat de melodic hardcore band Your Demise er sterker dan ooit. Met “The Golden Age” zijn ze namelijk al aan hun vierde studio album toe. Langzaam maar zeker zijn de Britten dan ook hun vaste plaats in de scene aan het veroveren. Dit wordt al snel nog eens bevestigd door het indrukwekkende lijstje van namen, dat ze hebben weten te strikken voor een samenwerking op hun nieuwste plaat. Josh Franceschi (You Me At Six), Jason Butler (Letlive) en Dannika Webber (Evarose), het zijn maar enkele van de namen, die een al dan niet grote rol van betekenis zullen spelen in het aanbreken van Your Demise hun gouden tijdperk.

“Een mengelmoes van energieke skate punk, de brutaliteit van Hardcore en de melodie van de beste pop punk.” Een betere definitie dan die van frontman Ed Mcrae ga je voor dit album niet vinden. Het pop punk gedeelte waren we tot dusver nog niet echt gewoon van de Britse hardcore formatie. Maar mede dankzij de medewerking van o.a. de frontman van You Me At Six is de band er echter in geslaagd een soort up tempo punkie, Britse A Day To Remember-achtige sound te creëren.

Alweer een band die dus zichzelf opnieuw probeert uit te vinden. Soms durft het net daar wel eens catastrofaal bij mislopen. Deze keer valt het al bij nog goed mee. Het album bevat nog genoeg sterke hardcore nummers om de huidige Your Demise fanbase tevreden te houden. De nieuwe pop punk samenwerkingen geven de band dan weer net dat beetje extra dat ze  iets bereikbaarder maakt voor het grotere publiek. Een must have is The Golden Age niet, wel leuk voor liefhebbers van het genre.

Your Demise heeft al een fikse live reputatie opgebouwd. Ondertussen hebben ze al op elk continent getoured behalve Antarctica. Wie echter niet wil wachten tot ze voor de pinguïns spelen kan ze zeer binnenkort al aan het werk zien. Dit kan op 31 maart in de Melkweg te Amsterdam en 28 April op Groezrock.

Review door Gregory Lambrechts