Isbells toont muzikaliteit @ Effenaar 15/4

Toegevoegd op woensdag 18 april 2012, 22:45
Laatste update woensdag 18 april 2012, 22:45
Geschreven door Tom

Een rustige zondagavond in Eindhoven, met alleen Isbells in de kleine zaal is het fijn binnenkomen. Reneè verzorgt het voorprogramma en dat doet ze zeker niet verkeerd, samen met een toetsenist en celliste speelt ze een aantal mooie nummers. Af en toe lijkt het wel nogal wat nerveus / onwennig voor haar en vallen er steeds redelijk lange pauzes tussen de nummers door. Bij het laatste nummer komen alle leden van Isbells het podium op en spelen zij een nummer mee. Een goed begin van een mooie avond.

De Effenaar heeft blaadjes opgehangen met de tekst: Stilte tijdens het concert. Wij vragen je rekening te houden met de artiest en met de bezoekers. Graag eventuele gesprekken voeren in onze foyer. Of het aan de boodschap ligt of aan de muziekliefhebbers in de zaal vanaf het begin tot het eind is het stil en zo hoort het. Isbells bestaande uit vijf leden laat zien hoe muzikaal de band is, bij bijna alle nummers wordt er door elk bandlid gewisseld van instrument of bespelen ze elkaars instrumenten. Bij deze voornamelijk mooie en rustige nummers bied dat een leuke afwisseling en houd het fris.

Dan komt er een zesde bandlid tijdelijk bij, namelijk het publiek. De band stapt naar voor en speelt een drietal nummers akkoestich waar het publiek melodieus het refrein of de achtergrondzang verzorgt, een mooie wisselwerking. Zowel het publiek als Isbells zijn onder de indruk. Zelfs een fout van de zanger / gitarist mag de pret aan beide zijdes niet drukken. Ze blijven maar spelen en zo volgt er een set van meer dan anderhalf uur. Op het laatst speelt Reneè nog mee bij enkele nummers en wordt er afgesloten met het prachtige Reunite.

Wat een normale zondagavond was, werd een bijzondere muzikale ervaring. Isbells staat de komende maand nog in acht andere Nederlandse popzalen.