Foto's

Groezrock - foto's en verslag zaterdag (2)

Toegevoegd op dinsdag 26 april 2011, 10:34
Laatste update zondag 18 september 2011, 19:21

De 20ste verjaardag van Groezrock had op voorhand al een programmering waar de (punk)rockers, metalcore en hardcore fans de vingers bij aflikken. Als ook het weer meewerkt en de zon volop schijnt kan het feest  op voorhand eigenlijk al niet meer stuk. Lees hier ons verslag en bekijk de foto's van zaterdag

Bij het ontwaken op zaterdag overheersen in de morgen de verhalen over zakkenrollers, gesneuvelde tenten en tenten die zijn leeggeroofd. De prima organisatie kan hier weinig aan doen en daarom erg triest dat er figuren rondlopen die op deze manier een feestje willen bederven. Ook voorafgaand aan de diverse optredens op deze dag waarschuwt de organisatie voor zakkenrollers die op het terrein actief zijn.

Dag 2 – Asking Alexandria heerst en Snapcase stelt teleur:

Streetlight Manifesto zorgt met de vrolijke ska en punk inclusief een complete blazer sectie voor een gezellige wake up call. De vrolijke muziek past perfect bij het zonnetje en de sfeer. Terecht krijgt de band een warm applaus. De tent van de Eastpack Stage puilt uit wanneer Asking Alexandria op het punt van beginnen staat. Deze Britten zijn aardig populair aan het worden met de mix van metalcore, dancebeats en een vleugje death metal. Het werk van de eerste 2 albums wordt erg overtuigend, vol power en met veel enthousiasme gebracht, waarmee ze absoluut tot 1 van de hoogtepunten van de zaterdag zorgen.

Snapcase mag met recht een pionier in het hardcore genre worden genoemd met een afwijkend sound en uniek songmateriaal. Helaas komt het vandaag niet uit de verf, want ondanks dat er muzikaal niet veel op kan worden aangemerkt wil dit optreden maar nergens los komen en maakt de band de hoge verwachtingen verre van waar. Dat is bij Madball wel anders. Deze Newyorkers behoren inmiddels toch ook stiekem tot veteranen afdeling van de hardcore, maar zijn nog lang niet versleten. Niet hun allerbeste show, maar met songmateriaal als ‘Set it of’, ‘Demonstrating my style’ en ‘Look My Way’ speelt de band een gewonnen wedstrijd.

Na 10 jaar waagt ook Brotherhood Foundation zich aan een reunie tour van slechts drie shows. Het publiek lijkt de band een beetje te zijn vergeten want het blijft akelig leeg voor het podium. Deels lijkt dit over te slaan op het podium aangezien dit niet het meest geïnspireerde optreden van de dag is. Blood for Blood zorgt voor het zoveelste hardcore feestje van dit weekend. Deze gasten zijn ook al terug van weggeweest, maar absoluut niet vergeten. Een uitzinnige Eastpack duwt de band naar grote hoogte. Prima show van een erg strakke band uit Boston.

Conclusie: 2 dagen vertier met muziek, mooi weer en bier:

Het mag duidelijk zijn dat Groezrock op alle fronten een dikke voldoende scoort als meerdaags festival. De twintigste editie was er eentje met een overvloed aan sterke acts op de planken. Regelmatig was het daardoor lastig kiezen bij overlappende optredens. Daarbij was de organisatie strak, maar ook heerlijk ontspannen. Geen overdreven opgefokte security en erg vriendelijk en gezellig barpersoneel die meer dan eens graag een biertje met de bezoekers meedronen. Doe daar een lekkere weertje bij en iedereen ging uitermate tevreden naar huis!

Klik hier voor het verslag en foto's van vrijdag 22 april
(Onze fotograaf Jos maakte onderstaande plaatjes. Bekijk ze in de slideshow of ga naar onze Flickr pagina)

Nieuws submit