Review: Papa Roach @ 013

Toegevoegd op donderdag 7 juli 2011, 02:11
Laatste update donderdag 7 juli 2011, 14:42

Review: Papa Roach @ 013

Vanavond belooft een heftige avond te worden in poptempel 013 te Tilburg. Naast hoofdact Papa Roach zullen Julien-K en Ill Nino het publiek opwarmen. Papa Roach is geen onbekende in 013, aangezien dit alweer het 7e optreden in Tilburg wordt. Waar Ill Nino vorig jaar nog af moest zeggen wegens ziekte, krijgen zij nu een herkansing.

Julien-K mag de zaal als eerste warm spelen. Voor zover dat nodig is, de temperatuur in 013 ligt in de bijna uitverkochte zaal al erg hoog. De korte set klinkt aardig, maar daar blijft het bij. De interactie met het publiek wil maar niet op gang komen en de drumpartijen klinken door wat missers niet al te strak. Ook de toevoeging van dancebeats kan het optreden niet naar een hoger niveau tillen.

Na een snelle ombouw staat het podium een stuk voller. Naast het uitgebreide drumstel staat een mooi rijtje aan percussie instrumenten. Vanaf het eerste nummer is het raak en heeft Ill Nino het publiek in zijn macht. De percussie vult de gaten precies goed op en de overgangen van grunts naar cleane zang klinken erg natuurlijk. Muzikaal zijn er dan ook geen fouten te bekennen. De imponerende en energieke zanger weet met wat standaard praatjes de zaal op zijn hand te krijgen. Een ijzersterk voorprogramma.

Onder leiding van charismatische frontman Jacoby Shaddix mag Papa Roach bewijzen nog altijd mee te kunnen met de top. Het begin kent wat technische mankementen, maar als deze zijn opgelost groeit de band in de set. Het repetoire is voor het uitzinnige publiek niet onbekend en elk woord wordt luidkeels meegezongen. Bekende hits als 'Lifeline' en 'Scars' kunnen niet ontbreken en als ook 'Last Resort' als afsluiter van de toegift voorbij komt, is het feest compleet.

Papa Roach speelt een geroutineerde set vol herkenbare nummers. Slecht was het allerminst, maar een speciaal momentje mist het wel. Voor de fans is deze avond al lang goed. Grote winnaar is echter Ill Nino, die strakker, ruiger en vooral boeiender over wist te komen. De harde moshpits waren hier een goed bewijs van.