Foto's

Review: And So I Watch You From Afar @Effenaar + foto's

Toegevoegd op dinsdag 14 december 2010, 00:33
Laatste update zondag 18 september 2011, 19:58

And So I Watch You From Afar staat voor energieke en vernuftige instrumentale rock van bijzonder hoog niveau! Het laat zich lastig in een hokje stoppen, maar laten we het houden op instrumentale math- en postrock.

Er hangt een opgewonden spanning in de bijna uitverkochte zaal van de Effenaar vlak voordat het Noord-Ierse kwartet het podium betreedt. Bij aanvang wordt al snel duidelijk waarom: vanaf de eerste noten zien we een totaal geflipte en gestoorde adhd band! Wat een energie! Wat een power! Wat een muzikaliteit! De vraag bij instrumentale rock is vaak of het een heel optreden kan blijven boeien. Met wat hier allemaal op het podium gebeurt, staat dat geen moment ter discussie. Je laat je helemaal meeslepen in de set.

Wat deze heren laten zien zit tegen het geniale aan. In ongeveer een uur en kwartier wordt alles, maar dan ook alles, uit de kast getrokken en zien we muzikanten alsof bezeten over het podium rennen, springen, dansen en zweten. En niet alleen op het podium, want we vinden een van de gitaristen ineens tussen het publiek terug. En dat zonder een noot te missen en alle hooks en breaks tot in perfectie uit te voeren.

De passie en overgave van dit soort muzikanten slaat over op het publiek, waarbij de zaal muisstil blijft in een gevoelige rustige passage welke weer overgaat in een orgie van rollende drums en snedige riffs. Publiek en band zijn onder de indruk van elkaar. De Effenaar is vanavond duidelijk gevuld met liefhebbers die genieten van een brok muzikale intensiteit; zowel voor als op het podium! Fantastisch!

Nieuws submit

Heb jij zelf een nieuwtje of gerucht gevonden en wil je dit delen met ons? Klik dan hier, kies voor nieuws submit en stuur het naar onze redactie.