Release show Colossa @ Ekko, Utrecht

Toegevoegd op zondag 30 januari 2011, 20:41
Laatste update zondag 30 januari 2011, 20:45

Release show Colossa @ Ekko, Utrecht

Colossa staat aan de vooravond van de release van het debuut 'Born to make a Sound' (lees hier onze recensie), welke op 31 januari officieel verkrijgbaar zal zijn. Voorafgaand speelt het trio een drietal shows om dit heugelijk feit extra in de spotlight te zetten. Vanavond in Utrecht is de laatste van deze drie optredens, nadat Amsterdam en Heerlen al eerder aan de beurt waren.

Als opwarmer krijgen we de britpop van The Medics voorgeschoteld. De vijfkoppige band speelt een gedreven set en maakt een prima indruk. Er is duidelijk goed geluisterd naar The Killers, The Cure en ook een beetje U2. Onder het mom van 'beter goed gejat dan slecht bedacht' klinkt de muziek verre van origineel, maar het is wel goed uitgevoerde dansbare poprock.

Na een korte ombouwpauze is het tijd voor het hoofdgerecht. In Ekko is het inmiddels gezellig druk geworden en Colossa kickt er meteen goed in. Het geluid is helder en de betonnen ritmesectie van de rockformatie klinkt echt onverwoestbaar. Nadat de geluidsman wakker is geschoten, wordt ook de gitaar van Remco  Eijssen goed in de mix gedraaid en komen de dynamiek en groove pas echt lekker uit de verf.

Het is erg leuk om te zien dat het plezier er bij de mannen vanaf straalt. De sfeer is dan ook opperbest en daar is ook alle aanleiding voor; we krijgen namelijk een voortreffelijke bloemlezing van het aanstaande album te horen, waarbij 'Darling', 'I'm Gonna Be There' en 'Born to make a Sound' live een stuk rauwer en smeriger klinken dan op de plaat.

Tot nu toe waren het vooral shows waarbij Colossa als opener voor onder andere Triggerfinger en The Mad Trist mocht fungeren. De band laat vanavond zien het inmiddels ook prima op eigen kracht aan te kunnen.