Review: Soulfly - Omen

Toegevoegd op zondag 23 mei 2010, 11:39
Laatste update zondag 23 mei 2010, 11:53

Review: Soulfly - Omen

Soulfly, de band van frontman Max Cavalera, heeft een nieuw album uit: Omen. Het heeft twee jaar geduurd voor er een nieuw album van Soulfly op de schappen lag, Omen is namelijk de opvolger van Conquer uit 2008. Max Cavalera kan niet stil zitten, in de afgelopen twee jaar tourde hij met zowel Soulfly als Cavelera Conspiracy. De laatstgenoemde lanceerde in 2007 het debuutalbum Inflikted.

Omen, alweer het zevende studio-album van Soulfly, lost alle verwachtingen in die je van Max en zijn band zou verwachten: Stevige metal zonder getreuzel en echte recht-toe-recht-aan metal. Zoals we van Soulfly gewoon zijn. Het eerste nummer "Bloodbath & beyond" hakt er direct goed. De heftige gitaarriffs alsook de karakteristieke vocals van Max zorgen ervoor dat je meegezogen wordt in het nieuwe album van de band.

Ook zorgt Soulfly voor gastzangers op het album, ditmaal is de keus gevallen op Tommy Victor (Prong) en Greg Puciato (The Dillinger Escape Plan). Zij brengen vocale power op "Lethal Injection" en "Rise of the Fallen" (luister via Spotify) en zijn zeker een winst op het album. Ze zorgen voor prachtige nummers op het album, dat een echt Soulfly album is geworden.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar het tweede nummer "Lethal Injection", vanwege zijn hoge tempo en pittige gitaarstukken. Ook zorgt het nummer voor een goed gevoel, dat je meeneemt en je in bedwang houdt in het hele  nummer.

Omen is een stevig album geworden, dat er van minuut 1 tot de laatste minuut voor zorgt dat je meegenomen wordt in stevige metal zoals Max het ons altijd bezorgt. Hopelijk zorgt hij als headliner van Graspop voor net zoveel energie als op het album, maar daar kunnen we zeker wel vanuit gaan.

Tracklist

01. Bloodbath & Beyond
02. Rise Of The Fallen (spotify link)