John Coffey - Bright Companions

Toegevoegd op vrijdag 7 september 2012, 13:20
Laatste update vrijdag 7 september 2012, 13:21

John Coffey - Bright Companions

Laat je door de naam John Coffey niet op het verkeerde been zetten. John Coffey is een heuse band, waarvan de bandnaam verwijst naar het personage John Coffey uit de film The Green Mile (de acteur verantwoordelijk voor de rol, Michael Clarke Duncan, is helaas deze week overleden). Met 'Bright Companions' komt de Nederlandse band met de tweede langspeler welke is geproduceerd door de Zweed Pelle Gunnerfeldt.

Bright Companions is rauw, intens en bovenal eerlijke punk/rock/hardcore. Er zit enorm veel energie in de muziek en daarmee heeft het album, welke volledig is gefinancierd door de fans middels de website SellaBand, een heerlijke 'live-vibe'.

Opener 'Announce' zet direct de toon voor het album, dat door 'Dirt & Stones' sterk wordt voortgezet. Agressie genoeg op deze langspeler. Het lijkt wel of deze jongens uit Utrecht ergens heel erg boos om zijn. De track 'Whispers' heeft muzikaal in ieder geval niets met fluisteren te maken. De zang heeft met fluisteren sowieso niets van doen en de vocalen worden vervaarlijk spuwend over de op Refused, The Hives en Dead Kennedy's geschoeide muziek heen gebruld.

Bright Companions komt heel constructief over, maar kent niet echte uitschieters. Het ietwat afwijkende 'Me vs I' valt wat tegen, maar overall zit het wel goed met de kwaliteit van de songs. De songs zullen live stuk voor stuk zeker voor een explosie aan energie gaan zorgen, waarbij de liefhebbers van een stevige moshpit optimaal aan hun trekken gaan komen.

Het album komt uit op 14 september. De releaseshow staat gepland op 27 september in het Utrechtse Tivoli. Ook is de band te zien op Speedfest op 8 december in het Klokgebouw te Eindhoven. Voor de hele tour click hier.