Review: Asimov - Phantoms

Toegevoegd op maandag 4 oktober 2010, 23:59
Laatste update maandag 4 oktober 2010, 23:59

Review: Asimov - Phantoms

Asimov is een band uit Dendermonde, een band die nog niet zo bekend is in hun eigen land maar wel op uitverkochte festivals speelt in Brazilië. Ze stonden ook al op o.a. Suikerrock & Marktrock. Ze spelen enorm graag live en dat zullen ze ook nog doen voor een lange tijd. Want met Phantoms laten ze echt merken dat ze een band zijn die wat meer aandacht verdiend.

White Of The Eyes is de eerste track op het album en is al meteen een hit in mijn oren. Laat me zeker denken aan 1 van die populaire Britse groepen (White Lies, Friendly Fires,..). Black Polaroid (heerlijke naam) is dan alweer de 2de track van het album, heel catchy en hier laat de band duidelijk merken dat ze talent hebben, de teksten zijn fenomenaal goed geschreven.

Nightflight is mijn favoriet van het nieuwe album. Wil je weten waarom? Koop dan hun album! Neen, even serieus. Nightflight zou je opzetten in de auto en zo de weg kwijtraken, het is zo verslavend dat je een ontwenningskuur zal nodig hebben om te stoppen met luisteren. Er zijn ook wat mindere tracks op het album zoals Evolver, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Alweer mooi geschreven maar niet zo catchy en boeiend als de rest.

Echoes To Come (But This One) bewijst nog een keer dat de sterkte van deze band zeker en vast ligt bij het schrijven van hun muziek. Heerlijk om naar te luisteren en volgens mij kan je gewoon niet anders dan akkoord gaan met deze mening. Natuurlijk blijft het mijn mening en meningen kunnen verschillen.

Tracklist:

1. White Of The Eyes
  2. Black Polaroid
  3. Interiors
  4. Collider
  5. Nightflight
  6. All Secrets
  7. Echoes To Come
  8. Officer
  9. Reflections
  10. Evolver
  11. Bring Out The Sun

Ik wil alvast de band bedanken voor dit prachtig album dat ze gemaakt hebben en ik kan alleen maar hopen dat ze het nog ver zullen brengen. Het album is verschenen via MTC Records waar o.a. ook Radio Infinity & Cole Park albums hebben uitgebracht. Hiervan kan u binnenkort reviews van verwachten.

Hieronder nog even een filmpje van de band.