Review: Sofia Talvik - Florida

Toegevoegd op dinsdag 16 november 2010, 23:39
Laatste update dinsdag 16 november 2010, 23:39

Review: Sofia Talvik - Florida

Sofia Talvik is een bloedmooie Zweedse zangeres die net haar 4de album heeft uitgebracht. Ze begon met zelf een album uit te brengen in 2005 genaamd “Blue Moon”. Daarna besloot ze wat professioneler aan het werk te gaan met het album “Street Of Dreams” waar ze samen zong met Bernard Butler (gitarist van Suede). Haar 3de album “Jonestown” is uitgekomen in 2008 en sindsdien ben ik Sofia beginnen te volgen met haar werk.

Maar nu hebben we het over haar laatst uitgebrachte album “Florida”. Sofia is een getalenteerde singer-songwriter die met dit album bewijst dat dit genre nog steeds de moeite waard is. King Of The Willow Tree is de eerste track op het album en heeft een zeer catchy gitaarspel op de achtergrond. Zo’n melodie die je niet snel zal vergeten. Sofia’s hoge maar zuivere noten komen hier in overvloed aangestormd en nemen je al snel mee naar dromenland.

Florida zelf vind ik persoonlijk de minst goede track van het gelijknamige album. Een beetje te veel geprobeerd, zo komt het over. Maar met de volgende track As We Catch On Fire komen we weer in de stemming net zoals de eerste track van het album. Tell me you really need me zingt de wondermooie Sofia op deze track en daarmee komt de boodschap zeer duidelijk over. Een prachtige love-song die voor velen rust zal brengen in deze drukke wereld.

More Than I Should Have brengt wat variatie op het album en dat bevalt me wel en ik denk dat het iedereen wel zal bevallen als je Sofia’s warmte in haar stem hoort klinken op deze track met vele instrumenten. Paper House is mijn persoonlijke favoriet, hierbij voel ik me geweldig elke keer als ik deze terug opnieuw beluister. De Zweedse dame legt haar gevoelens hierbij open en bloot op de tafel.

You Bring Me Back begint met een country gitaarspel en zo gaat het door tot het einde van de track. Zelfs Sofia’s stem klinkt anders als ze wat country zingt. Kan je het je inbeelden? Een Zweedse singer-songwriter die Country zingt op een album dat Florida heet? Gewaagd en geslaagd.

Tracklist:
1. King Of The Willow Tree
2. Florida