Alkaline Trio @ Tivoli de Helling, 13/08/2013

Toegevoegd op donderdag 15 augustus 2013, 19:38
Laatste update donderdag 15 augustus 2013, 19:38

Het is een mooie maand voor de punkliefhebbers. We hadden NOFX nog niet helemaal goed verteerd of er stond alweer een top genre naam op ons te wachten. Koningen van de pop punk Alkaline Trio hebben met My Shame Is True een fantastische nieuwe plaat uit en konden ongetwijfeld niet wachten om die met de wereld te delen. Utrecht moest er aan geloven voor Nederland en de verwachtingen lagen hoog… Misschien wel net een beetje te hoog.

De show begon op zijn zachtst gezegd heel matig. Charismatische frontman Matt Skiba zit meteen door zijn stem heen. “This is what happens when you wake up five minutes before the gig.” Volgende keer toch maar iets vroeger je wekker zetten Matt! Dan Andriano neemt dan maar over en we schakelen meteen een tandje bij. De Skiba – Andriano tandem lijkt te beseffen dat het niet vlot en jut elkaar dan maar wat op. Het is wachten op een eerste hoogtepunt.

Dat hoogtepunt komt er zowaar met Skiba vocals. Nose Over Tail zit er na al die jaren duidelijk goed ingebakken en zorgt zowaar voor enkele moshpits bij een wel heel kalm publiek. Nummertjes op aanvraag moeten de boel redden. Armageddon en Mercy Me zijn maar enkele van de plaatjes die braaf ingezet worden wanneer het publiek er om vraagt.

Ook de nieuwe nummers overtuigen gewoon niet. I’m Only Here To Disappoint wordt net geen werkelijkheid maar het is toch duidelijk niet de avond van Alkaline Trio. Een vrij “platte set”, af en toe opgeleukt met enkele hoogtepunten is de teleurstellende conclusie van deze avond. Wij raden de drie heren aan om de volgende keer de batterijen nog eens extra op te laden alvorens het podium te betreden.

Uiteindelijke score: 6/10