Perfectie Alter Bridge resulteert in kleurloze Heineken Music Hall show

Toegevoegd op maandag 4 november 2013, 16:13
Laatste update maandag 4 november 2013, 16:13
Geschreven door Haiko

Toepasselijker kan bijna niet: een optreden van Halestorm op een dag die gekenmerkt werd door stormachtige hagelbuien. Op zondag 3 november had Lzzy Hale met haar band de eer om de redelijk gevulde Heineken Music Hall op te mogen warmen voor het hoofdprogramma: Alter Bridge.

Storm in een glas water

Hale zette alles op alles om met haar band en haar overdonderende rockstem het publiek op haar hand te krijgen, maar ook het overmatige gegoochel van drummer Arejay met zijn drumstokken, de totaal misplaatste drumsolo en het ingecalculeerde ‘Green Day momentje’ - vuistjes in de lucht en ‘Hey’ terugschreeuwen - tijdens Miss The Misery, zorgden in de zaal niet voor meer dan een storm in een glas water.

Zelfs de respons van de fans op hun helden van Alter Bridge was op zijn zachtst gezegd tam te noemen. De Amerikaanse rockformatie opende sterk met Addicted To Pain en denderde in volle vaart door met krachtpatser White Knuckles, zette een muzikaal sterke set neer, maar wist slechts bij vlagen echt te imponeren.

Oorverdovende stilte

Te hopen is dat de band het arsenaal aan videocamera’s vanavond niet meegenomen had om het enthousiasme van het publiek vast te leggen, want de gewenste uitbundige reactie bleef helaas uit. Roerloos werd toegekeken hoe Myles Kennedy met zijn mannen de ene na de andere foutloze rocksong presenteerde, maar pas toen Kennedy na de perfecte uitvoering van Blackbird de gelegenheid nam om Lzzy Hale uit te nodigen om met een adembenemend duet het akoestische Watch Over You ten gehore te brengen, werd de ultieme stilte in de zaal bereikt.

Perfect maar kleurloos

Alter Bridge leverde vanavond een nagenoeg perfecte avond rock and roll af, maar daarmee hebben we direct het grote probleem geïsoleerd: de drang naar perfectie resulteerde in een saaie en inspiratieloze avond. In alle eerlijkheid dient dus geconcludeerd te worden dat we het tamme publiek in de Heineken Music Hall eigenlijk weinig kunnen verwijten.