DeWolff @ Effenaar 03-12

Toegevoegd op maandag 5 december 2011, 13:56
Laatste update maandag 5 december 2011, 13:57

DeWolff @ Effenaar 03-12

De jonge honden van DeWolff maken een flinke ontwikkeling door. Het drietal heeft inmiddels twee langspelers uitgebracht en het gaat ze behoorlijk voor de wind. In 2010 maakte Nederland al ruimschoots kennis met het drietal en vorig jaar werden er naast de vele clubshows ook een aantal grote buitenlandse festivals aangedaan (oa. Sziget/Hongarij en Live Rock/Italië).

Alvorens in 2012 wederom door Europa te gaan touren, wordt vanavond eerst Eindhoven voor de tweede keer dit jaar bezocht. Voor de vorige show in februari van dit jaar was geen kaartje meer te krijgen. Dit keer is het optreden in de Effenaar net niet uitverkocht.

Voordat DeWolff aantreedt mogen vak- en labelbroeders Voodoo Boogie de boel opwarmen. Muzikaal gezien vertoont het gezelschap veel raakvlakken met de hoofdact van vanavond. Het publiek kan de bluesy rock wel waarderen en belonen deze sympathieke Belgen met een welverdiend applaus.

Robin Piso en de broers Pablo & Luka van de Poel betreden in gloednieuwe stijlvolle pakken onder luid applaus het podium. Vanaf de eerste tonen van ‘Evil and the Midnight Sun’ Kan het eigenlijk al niet meer mis vanavond. De sound staat als een huis en de band verkeerd (mede door het vele optreden) in bloedvorm. Een bloemlezing van beide albums, 'Strange fruits and undiscovered plants' uit 2009 en 'Orchards/Lupine' uit 2011 komt voorbij in een show die bijna 2 uur mag duren.

Met de vurige uitvoeringen van nummers als ‘Don't You Go Up the Sky’en ‘The Pistol’ kun je ook nagenoeg niets fout doen. Gezien de kwaliteit van dit optreden is de populariteit van de band dan ook niet vreemd. Er wordt heerlijk gemusiceerd, waarbij de psychedelische bluesy rock enthousiast de zaal in wordt geslingerd met zowaar een heuse moshpit tot gevolg. Wanneer, zoals gebruikelijk, wordt afgesloten met 'Gold and Seaweed' kan zowel het publiek als de band zeer tevreden naar huis.