Selah Sue @ Effenaar Eindhoven

Toegevoegd op maandag 23 mei 2011, 22:17
Laatste update maandag 23 mei 2011, 22:24

Selah Sue @ Effenaar Eindhoven

In 2009 mocht het grote publiek voor het eerst kennis maken met Selah Sue op onder andere North Sea Jazz, Lowlands en als voorprogramma van Prince. De muzikante is sindsdien aan een zeer succesvolle opmars bezig en knalde een paar maanden geleden met haar debuutplaat ‘Selah Sue’ meteen de hitlijsten in. Niet geheel vreemd dat de Effenaar voor vanavond al een tijdje helemaal is uitverkocht.

Sanne Putseys, zoals ze echt heet, kiest niet de makkelijkste weg en gaat van start met twee gevoelige en kwetsbare nummers. Alleen in een enkele spot en zichzelf begeleidend op gitaar. Met de puurheid en klasse van deze songs heeft ze direct de aandacht en zorgt ervoor dat de volle zaal muisstil is gedurende deze nummers.

Hierna barst de show los met knetterende uitvoeringen van zo’n beetje alle nummers op haar debuut album. Selah Sue zingt, fluistert, rapt en schreeuwt met een zeldzame intensiteit. De muziek van Selah Sue denkt niet in hokjes en is doorspekt met hiphop, reggae, soul, jazz, pop, funk en rock. Zoveel verschillende invloeden, maar toch ontzettend samenhangend, hip en met een enorm moderne sound.

De show is zorgvuldig opgebouwd, waarin natuurlijk de hits de hits 'Raggamuffin', 'This World' en 'Crazy Vibes' niet ontbreken. Haar begeleidingsband is goed ingespeeld, strak en professioneel, maar toch is het Selah Sue zelf die continue de show steelt. Ze bespeelt het publiek, draaft, zingt en danst alsof ze nooit anders heeft gedaan. Het grote podium van de Effenaar lijkt regelmatig te klein voor de kleine Belgische.

De sympathieke Selah Sue gaat vanavond van zwoel intens naar energiek swingend. Gezegend met een geweldige stem en dito uitstraling. Met de wetenschap dat dit "meisje" pas 22 jaar oud is, ligt een grootse carrière in het verschiet. Wat een sieraad en verrijking van de hedendaagse popmuziek.