Tommy Ebben & The Small Town Villains - CD release @ Paradiso

Toegevoegd op vrijdag 7 oktober 2011, 13:31
Laatste update vrijdag 7 oktober 2011, 19:25
Geschreven door Charon

De avond is nog jong wanneer de bovenzaal van Paradiso volstroomt. Hip geklede jongens en meisjes, maar ook nieuwsgierige volwassenen; ze zorgen er allemaal voor dat ze niets missen van de show door op tijd aanwezig te zijn. De intieme zaal staat vanavond in het teken van de release-show van Tommy Ebben & The Small Town Villains. Het tweede album, genaamd 'A Whisper To Arms', komt 10 oktober uit en de nummers moeten natuurlijk live, en waarschijnlijk belangrijker; op publiek getest worden. 's Middags plaatste Tommy Ebben al een tweet met het bericht dat de show uitverkocht is, dus het is gezellig druk in Paradiso. De band heeft er duidelijk zin in en het publiek lijkt niet te kunnen wachten.

Rond acht uur komen de vijf jonge mannen van Tommy Ebben & The Small Town Villains het podium op lopen. Op één gitarist na hebben de heren stuk voor stuk net zulk lang haar als Kurt Cobain. Ze wisselen nummers van hun nieuwe album af met nummers welke op 'Dreamless Slumbers', hun eerste plaat, staan. Een deel van het publiek kent het eerste album maar al te goed en er wordt dan ook luidkeels meegezongen. Singer/songwriter Sue The Night versterkt de band bij de nummers 'Louisiana' en 'Lucky One'. Haar stem lijkt te versmelten met die van Tommy Ebben, wat zorgt voor een heerlijk geluid.

De stijl van de band kun je het beste omschrijven als vrolijke folkrock en nummers als 'Show Me The City' en titelsong 'A Whisper To Arms' zorgen ervoor dat de hele zaal mee gaat met de vrolijkheid van de band. Er worden dansjes gedaan, er wordt gelachen en er wordt gefeest. De sfeer is relaxt en de mannen van de band hebben het duidelijk naar hun zin. Ze staan op het podium met een enthousiasme alsof ze voor het eerst optreden, terwijl ze zo strak spelen als een band die hun nummers al duizend keer hebben gespeeld. Het is genieten van de muziek, maar ook van de performance.

Als je houdt van folk en rock met hier en daar een vleugje country, is het album 'A Whisper To Arms' zeker iets voor jou. Dat de mannen uit Nederland komen is natuurlijk helemaal mooi meegenomen. Als je ook nog eens houdt van een feestje dan moet Tommy Ebben & The Small Town Villains vooral een keer live aan het werk zien!

Het album 'A Whisper To Arms' ligt vanaf maandag 10 oktober in de winkels. Kun je niet meer wachten? Hij is nu al te beluisteren op de Luisterpaal.