Bospop 2013, een glorieuze terugkeer!

Toegevoegd op dinsdag 16 juli 2013, 21:41
Laatste update dinsdag 16 juli 2013, 21:46

Bospop 2013, een glorieuze terugkeer!

Afgelopen weekend stond Weert weer in het teken van de 33e editie van Bospop. Na 3 jaar lage bezoekers aantallen en tegenvallende resultaten was een succesvol weekend een must voor de organisatie. En wat een succes is het geworden!

Zaterdag ochtend stonden er al dikke rijen mensen voor de ingang. Een wachttijd van 3 kwartier was geen uitzondering. Veel bezoekers stonden dan ook nog buiten het terrein te wachten terwijl de eerste band The Jacks het festival mocht openen op de main stage. Bospop was zowel de zaterdag als de zondag strak uitverkocht. Dit blijkt ook maar weer eens de maximale capaciteit van dit terrein te zijn. Het was erg druk maar zonder dat het vervelend werd voor je festival ervaring.

Een onderwerp stond centraal op het grasveld en dat was de terugkeer naar de oude locatie. De sfeer was weer ouderwets, een familie festival met een gemiddelde leeftijd van de bezoekers die ruim boven de 40 jaar zal liggen. Een prijs van 2,50 euro voor een biertje werd op de koop toe genomen. 2 dagen prachtig weer helpt natuurlijk ook erg mee aan de algehele sfeer. Muzikaal gezien was het zeker niet verrassend. Toch zijn er wel een paar hoogtepunten te noemen.

rowenhezebospop

Racoon bleek de eerste band op de zaterdag middag te zijn die het publiek echt wist te vermaken. Het veld voor het hoofdpodium stond dan ook helemaal vol. Sympathieke gasten met een setlist van enkel bekende nummers. Zanger Bart van der Weide vertelde het publiek dat Bospop het gezelligste festival van Nederland is en onderstreepte dat door zelf na de show zich tussen het publiek te mengen . Waarschijnlijk voor velen bezoekers het beste optreden van 2 dagen Bospop.

Roger Hudgson & band speelden een solide set met natuurlijk veel Supertramp klassiekers. Kwalitatief goed maar spannend werd het nooit. De aankleding van het podium leek rechtstreeks uit de lokale Intratuin te komen. Afsluiter op  de second stage was Rowwen Hèze. In een bomvolle en erg warme tent ging het helemaal los. Het plezier straalde van de band af en werd door het publiek gretig overgenomen.

zztopbospop

Op zondag middag mag Within Temptation voor het nodige vuurwerk zorgen. Een goede rock show en strakke set wordt goed ontvangen. Ze hadden niet misstaan als bijvoorbeeld de afsluiter op de zaterdag, een rol die met verve op zondag was weggelegd voor de bluesy rock van ZZ Top.

Al met al een zeer geslaagd festival. We kunnen nu al uitkijken naar editie 2014 met hopelijk iets meer verrassing op muzikaal gebied. Maar ach, met zoveel bezoekers en goede sfeer is er voor de organisatie geen enkele reden om de opzet te veranderen.

door Marc Bindels, 16-07-2013