Candybar Planet & D Deadly @ Evoluon 27-09

Toegevoegd op zondag 29 september 2013, 20:53
Laatste update zondag 29 september 2013, 23:59

Optreden in een bijzonder en legendarisch gebouw als het Evoluon is maar weinigen gegeven. De bijzondere locatie is echter het perfecte decor voor de dubbele album release shows van D Deadly en Candybar Planet. Het podium is gesitueerd op de begane grond, maar de verdiepingen naar de fraaie koepel zijn gewoon geopend voor het publiek. En onder dit publiek is zo ongeveer iedereen aanwezig die ook maar iets te maken heeft met het begrip Eindhoven Rockcity. En niet in de laatste plaats Bertus Bogers, onder andere oprichter van de Rockacademie, die met veel gevoel de beide bands zorgvuldig aankondigt.

denvis1

D Deadly

De titel van het album 'Everyone Gets the Song they Deserve' dekt wellicht meteen de lading van Denvis Groothuizen en Co. D Deadly biedt namelijk een behoorlijk divers optreden wat (semi) akoestisch en zittend op een aantal barkrukken van start gaat. Na deze voorzichtige en beetje folky introductie gaat langzaam maar zeker de schroom eraf en schakelt de band over van lekkere rocksongs tot smerige rock and roll. Gedurende heel de show wordt D Deadly bijgestaan door Jon Auer (The Posies) die een belangrijke bijdrage leverde aan de tot stand koming van 'Every Gets the Song they Deserve'. Puike show van een prima band.

ddeadly2

Candybar Planet

Schijnbaar is het gezellig in het goed gevulde Evoluon (ongeveer 500 bezoekers) en vinden de heren van Candybar Planet dat ook. De hele avond bevinden de muzikanten zich al tussen het publiek om pas rond 23.00uur op het podium te verschijnen. Op de diverse podia zijn de heren na een jarenlange afwezigheid alweer een tijdje te bewonderen en wie ze al eens live heeft gezien weet exact wat te verwachten van Candybar Planet. De vuige fuzzy stonerrock van de bovenste plank laat vanavond de koepel van het Evoluon trillen. De enige verrassing is wellicht dat de band geen drietal meer is en dat Richard Plukker niet meer de bas hanteert, maar inmiddels met gitaar achter de microfoon staat.

cp1

Met de aandacht op splinternieuwe album 'Timelapse' (review) is het bijna logisch dat nagenoeg heel het album voorbij komt aangevuld met materiaal van '32 Bitch'. Dat het nieuwe materiaal nog altijd onmiskebare heavy (stoner)rock is, zal niemand verbazen. Nummers als 'Murky Water' en 'Monkey See' klinken live nog intenser en bruter. Dit materiaal is dan ook uitermate geschikt voor een dampende rockshow vol zweet, bier en rook. Candybar Planet is met deze release relevanter dan ooit en de plaat zal zeker aan de populariteit gaan bijdragen. Vanavond heeft in ieder geval gezorgd voor een bijzonder aftrap van een nieuw hoofdstuk in de muzikale carriere van deze sympatieke Eindhovenaren.

cp2

Klik hier voor de complete fotoreportage.